De reorganisatie die nooit werd aangekondigd
Als ondernemingsraad heb je natuurlijk adviesrecht bij een reorganisatie. Maar wat nou als de reorganisatie nooit is aangekondigd? Wat nou als een reorganisatie de vorm krijgt van een geleidelijk proces. Functies die organisch verdwijnen worden soms opgevuld met externe inhuur, maar vaak ook niet. Medewerkers ‘voelen’ dat er iets speelt, maar de OR heeft geen adviesaanvraag gekregen. Wat kun je dan als OR doen? En wanneer onderneem je actie als het proces zo fluïde is?






